Yrkes Gymnasiet

2011-01-19 @ 22:28:29
Ja idag var jag på öppethus på Yrkes Gymnasiet/Thorén Buisness School. Måste säga att det var en riktigt fräsch skola, inte överdrivet stor men fräsch som bara den och riktigt fin, och lärarna vi träffade på var riktigt trevliga! :) Men YG har bara funnits där i 2år eller vad dom sa, och alltså om jag ska förklara uppbyggnaden av skolan så är det gym och dom flesta skåpen på nedervåningen, mittenvåningen är där YG håller till alltså frisör,el,bygg osv. övreplan är matsal, och några TBS klassrum och en ytterligare trappa upp så finns ett uppbehållsrum och resten av TBS klassrum. Allting såg ny renoverat/byggt ut!Så jag ska nog söka dit också, är det någon som går på Yrkes Gymnasiet som har någon aning om vad det var för intagnings poäng på frisör där förra året? :D

Betyg till YG är nog 4/5.
Motevering; Riktigt fräsch skola, trevliga lärare, och förhoppningsvis bra utbildning! Och om jag inte såg fel så har YG/TBS fler öppethus dagar så jag tycker verkligen ni ska kika in där och ge det en chans! Minuset med skolan är att den är så pass liten, skulle gärna fått vara lite större. Dessutom för ni som hade funderat på att gå bygg programmet på YG så finns det vissa problem med praktiken där. Alltså dom får inte alltid ut bygg på praktik för det är så få byggare som tar emot praktikanter så ofta. Och eftersom man kommer vara där 2-3 dagar i veckan så kanske det kan bli ett problem vad vet jag? :)



Kanske inte den finaste utvändigt, men gå in ni kommer få en chock!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Antagligen är lärarna trevliga när ni kommer och hälsar på... men när man sen väl börjar är dom riktiga surisar!

2011-01-20 @ 15:08:52
Postat av: Anonym

ett tips, välj inte en ny skola.. jag vet att det är väldigt mycket som inte är klart på yg osv så.. då är det bättre att gå något program på tex dragonskolan

2011-01-20 @ 20:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0