Gymnasium

2011-01-17 @ 13:47:30
Jag har gjort ett tidigare inlägg som handlat om det här, men jag gör det igen.

Men hur som helst. Jag kommer sattsa till tusen nu under vårterminen för att ta mig in på frisör linjen, antingen på Dragon Gymnasiet i Umeå, eller John Bauer Skellefteå. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska söka till YrkesGymnasiet här i stan också har inte fått så bra intryck av den skolan, men ska dit på öppethus på onsdag så kanske jag får en helt ny uppfattning!?

Blir det så att jag bara kommer in i Skellefteå blir det nog flytt dit för min del! :)
Dock är det väl mamma som har svårast med att låta mig flytta när jag är så ung, men det ska nog lösa sig och Skellefteå ligger bara en och en halv timme från Umeå så det är inget större avstånd om vi säger så.

Men skulle det nu bli så att jag inte kommer in på frisör någonstans får jag väl acceptera det och gå sam på antingen Minerva eller Dragon. Helst Minerva skulle  jag tro, har inte bra koll alls på dom linjerna/skolorna eftersom jag riktat in mig helt och håller på frisör. Men isåfall blir det sam på någon av dom skolorna i tre år riktigt trisst skulle det kännas.. men efter det så ska jag isf utbilda mig till frisör. Dock känns det onödigt att lägga tre år åt ingenting när jag vet att jag verkligen vill bil frisör, och att om jag vill bli frisör efter jag gått sam så kommer jag få lägga ut ungefär 100.000 kronor på en sådan utbildning men det löser sig, det är inte ett så stort problem för min del, hah! :)

Men är det någon som vet om YG är en bra skola när det kommer till frisör linjen, eller något om JBs dåliga rykte så får ni gärna lämna en komentar. Även om ni kan berätta lite om Minerva/Dragon Sam. :D

Kommentarer
Postat av: en som går på gymnasium

Jag tycker helt klart att du ska försöka stanna i umeå. och isåfall även om det inte blir frisör så finns det många andra bra program där. jag har hört att jb inte är bra någonstans sen är yg en nystartad skola och tror därför det inte är att rekomendera..

2011-01-17 @ 14:14:01
Postat av: Moa

Svar; Tack så mycket för den informationen!Dock vill jag väldigt gärna bort från Umeå så snabbt som möjligt trivs inte här. Jag ska ge JB en chans och kolla in den i Skellefteå på lördag och självklart ska även YG få en chans! Kram! :)

2011-01-17 @ 16:35:01
Postat av: Evelina

Jag tycker att du akn ge övik en chans också innan du går på andra tankar Ta det som ett 3de elelr 4de hansval!! det liogger ju faktiskt också bara 1,5 h ifrån umeå ;) krmaar E vviss

2011-01-17 @ 19:06:35
URL: http://eveliinajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0